Szkoła Podstawowa w Reczpolu

37-755 Krzywcza

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Projekt Na Dobry Początek ZAJĘCIA POZALEKCYJNE Z PRZYRODY

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE Z PRZYRODY

Email Drukuj PDF

W zajęciach pozalekcyjnych z przyrody biorą udział uczniowie klas IV-VI, którzy chcą poszerzyć swoje zainteresowania z zakresu przyrody. Do zajęć został opracowany program. Treści w nim zawarte mogą być realizowane w dowolnej kolejności i modyfikowane w zależności od potrzeb. Pozwalają na dokładniejsze pogłębienie i rozszerzenie wiadomości, których nie można zrealizować na lekcjach ze względu na ograniczenia czasowe. W myśl zasady, jedna lekcja w terenie cenniejsza jest od wielu godzin teoretycznych prowadzonych w klasie. Pozwala on zwrócić uwagę uczniów na otaczający nas świat, zainteresować jego pięknem i ochroną jego zasobów. Główny nacisk w tym programie jest położony na konkretne działania uczniów, gdyż edukacja przyrodnicza w szkole to nie zajęcia w ławkach i wiedza teoretyczna, to nie podawanie recepty na lepsze jutro. Edukacja przyrodnicza to konkretne działanie w środowisku i dla środowiska. To stwarzanie dzieciom takich sytuacji, aby samodzielnie dochodziły do określonych prawd i zasad, a co za tym idzie, aby umiały perspektywicznie myśleć. Program ten uczy współdziałania w zespole, kształtuje właściwe postawy i charakter młodego człowieka. Pomaga zagospodarować czas wolny tak, aby nie było w nim miejsca na nudę. Podczas spotkań uczniowie będą badać środowisko,  obserwować i fotografować okoliczną florę i faunę, spotykać się z ciekawymi ludźmi, uczestniczyć w zajęciach terenowych, wycieczkach. Poprzez realizację tego programu w lepszy sposób poznają stan rodzimego środowiska przyrodniczego. Podczas spotkań uczniowie będą mieli możliwość rozwijania swoich zainteresowań i pasji oraz poszerzenia wiedzy przyrodniczej. Każdy uczeń będzie miał możliwość wykazania się, co spowoduje, że będzie szczęśliwy i dowartościowany. Poznanie uroków najbliższych okolic prowokuje do częstych spotkań z przyrodą, integruje uczestników pieszych wędrówek, a praca z mapą, lornetką, czy aparatem daje dzieciom możliwość poczucia się Columbami  najbliższych terenów. Podczas realizacji programu zastosowane zastaną następujące metody pracy: obserwację, doświadczenia i eksperymenty, pogadanki, dyskusje, gry i zabawy dydaktyczne, burzę mózgów, pracę z literaturą. Zajęcia uświetniane będą różnorodnymi środkami dydaktycznymi, m.in. mapami, atlasami, mikroskopami, lupami, kompasami, stacją meteorologiczną, wiatromierzem, barometrem, higrometrem, pojemnikami do obserwacji owadów, foliogramami, filmami edukacyjnymi, kluczami do oznaczania roślin i zwierząt, aparatami fotograficznymi oraz tablicą interaktywną.

 

 

 

 

 

 

sonda

ile czasu dziennie poświęcasz na naukę?
 

Licznik

dzisiaj411
wczoraj980
w tygodniu2336
w miesiącu15636
wszystkie358409
Powered by Kubik-Rubik.de

on-line

Naszą witrynę przegląda teraz 102 gości 

jest godzina

kartka z kalendarza


Dzisiaj jest: Środa
22 Listopada 2017
Imieniny obchodzą
Cecylia, Marek, Maur, Wszemiła
Do końca roku zostało 40 dni.
Zodiak: Skorpion