Szkoła Podstawowa w Reczpolu

37-755 Krzywcza

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home projekty projekt "Czym skorupka za młodu"

projekt "Czym skorupka za młodu"

Email Drukuj PDF

Projekt edukacji przedszkolnej pod hasłem

"Czym skorupka za młodu"

Projekt realizowany był we współpracy ze Stowarzyszeniem Psychologów i Pedagogów PROGRES w Rzeszowie, a współfinansowany był przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Celem projektu była promocja i upowszechnianie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich.

Projekt skierowany był do dzieci 3 ? 5 letnich nie objętych żadną formą edukacji przedszkolnej z terenów wiejskich oraz ich rodziców. Realizacja projektu przebiegała w trzech etapach:

1. Spotkanie otwarte (kwiecień 2009) dla społeczności lokalnej, a szczególnie dla rodziców dzieci w wieku 3-5 lat nie objętych żadną formą edukacji przedszkolnej. W ramach tego spotkania zapoznano rodziców z istotą projektu. Ponadto zorganizowano spotkanie ze specjalistami w zakresie: potrzeb rozwojowych i edukacyjnych małych dzieci, możliwości pozyskiwania środków na edukację przedszkolną oraz sytuację edukacji elementarnej w Polsce i jej wpływu na przyszły rozwój dzieci. Podczas tego spotkania przeprowadzono rekrutację osób do kolejnych działań projektu.

2. Warsztat pedagogizacyjny dla rodziców (maj 2009). Warsztat dotyczył umiejętności wychowawczych i komunikacyjnych rodziców z dziećmi, trwał 4 godziny dydaktyczne i prowadzony był przez psychologów Stowarzyszenia na Rzecz Zdrowia Psychicznego Dziecka i Rodziny oraz Poradni Pedagogiczno ? Psychologicznych.

3. Grupy zabawowe dla dzieci (lipiec ? grudzień 2009). W ramach projektu przeprowadzono 20 spotkań odbywających się 1 raz w tygodniu (4 godziny dydaktyczne) dla dzieci w wieku 3-5 lat nie objętych żadną formą edukacji przedszkolnej oraz ich rodziców. Zadaniem prowadzących było przede wszystkim przygotowanie dzieci (adaptacja) do przyszłego korzystania z różnych form edukacji przedszkolnej. Realizowano własny plan zajęć grup zabawowych, który uzyskał pozytywną akceptację Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Psychologów PROGRES. Aby zwiększyć poczucie bezpieczeństwa dzieci podczas zajęć, wszystkie zajęcia prowadzone były w obecności i z udziałem rodziców.

Projekt ten cieszył się dużym zainteresowaniem w środowisku lokalnym. Rodzice i dzieci bardzo chętnie uczestniczyli w prowadzonych zajęciach. Na zajęciach wykorzystywano różnorodne materiały plastyczne, gry edukacyjne oraz liczne zabawki zakupione ze środków Unijnych. Ponadto wykorzystywano sprzęt stanowiący wyposażenie szkoły. Dużym zainteresowaniem zarówno rodziców jak i dzieci cieszył się zestaw do gimnastyki korekcyjnej. Na każdym spotkaniu prowadzono kilka minut gimnastyki korekcyjnej. Ponadto dzieci korzystały z gier edukacyjnych na stronach internetowych, np. www.dzieci.wp.pl, www.ciufcia.pl.

 

 

Poprawiony: czwartek, 22 kwietnia 2010 11:01  

sonda

ile czasu dziennie poświęcasz na naukę?
 

Licznik

dzisiaj417
wczoraj980
w tygodniu2342
w miesiącu15642
wszystkie358415
Powered by Kubik-Rubik.de

on-line

Naszą witrynę przegląda teraz 170 gości 

jest godzina

kartka z kalendarza


Dzisiaj jest: Środa
22 Listopada 2017
Imieniny obchodzą
Cecylia, Marek, Maur, Wszemiła
Do końca roku zostało 40 dni.
Zodiak: Skorpion